torsdag 9 oktober 2008

Början på Slutet

Nu är det såhär, mina vänner. Jag är tillbaka. Äldre, vassare och roligare än någonsin. Och jag är medveten om att ni inte är kvar längre, ni läser inte det här. Då är det ju ingen idé att jag lovar att underhålla er med mina skriverier, utan det här är mer som flaskpost. Jag skriver och så kanske det når ut till någon.
Nytt för den närmaste framtiden: jag är företagsvärd åt Tetra Pak på Armada, åt företaget jag inte fick göra mitt examensarbete på. Det var meningen att jag skulle exjobba där för att sedan komma in i företagen som trainee och jobba lyckligt i alla mina dar. Men det blev inte som tänkt, sådant kan man ju inte förutse direkt. Så nu blir det lite genant när vi väl ses, men vi är båda mogna människor respektive kartonger, så det ska nog ordna sig. Och i och med att jag numera är exjobbssingel är jag på jakt efter ny lycka. Eller ja, jag låter det komma till mig, det får bara hända. Men det skadar ju inte att spana lite på de andra företagen, på ett elegant sätt förstås. Ni får nu följa mig under min sista tid på KTH och min jakt efter examensarbete, genomförandet av det och senare fast anställning. Plus annat som kan komma att sysselsätta mina hjärncentra.
Det här får duga som mitt inledande inlägg. Kom tillbaka snart igen, då berättar jag om en barfota japan som pluggar med mig.

Inga kommentarer: