torsdag 23 oktober 2008

Going to California...

... with an aching in my heart. Den kanske jag väljer att sjunga när jag för första gången korsar Atlanten för att inta min position som examensarbetare på ett grymt företag i Californien några veckor i december. För inbitna jetsetters och de som spelar i högsta ligan eller helt enkelt de som har varit i overseas är det väl ingen stor sak, men det struntar jag fullkomligt i. Det här är värsta grejen och jag är helt överlycklig! Det är nu jag förstå att man har kommit långt, ens drömmar är så nära att man kan känna deras ljuvliga doft. Stäm mig för brott mot jantelagen, men fan va bra man är.
Så här gick det till. Jag kontaktade en professor. Jag kontaktade många, men här var det en som faktiskt uppskattade det genuina intresse jag visade för hans forskningsfält. Så vi bokade in ett möte. Jag fick beskriva vad jag vill arbeta med, eller snarare hur jag vill arbeta. Han berättade om att han hade ett arbete som skulle passa bra för mig, att det var svårt men att jag verkade fokuserad. "Jag kan skapa ordning i oordning" svarade jag och han skrev ner det. Han skrev ner mycket. And that was it.



To find a queen without a king,
They say she plays guitar and cries and sings...
Ride a white mare in the footsteps of dawn
Tryin' to find a woman who's never, never, never been born.
Standing on a hill in my mountain of dreams,
Telling myself it's not as hard, hard, hard as it seems.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för idag, finaste Dina! Det var underbart trevligt. Och du har rätt - strunt i jantelagen, du ÄR sjukt bra! På många sätt.

Puss, och ha en grym maskerad imorgon! /Julia