onsdag 7 november 2007

Jag lever

På begäran av en blondin man inte vill jävlas med uppdaterar jag härmed min blogg, min röst, mitt litterära mästerverk. Fast egentligen vill jag sova. Det är mörkt, regningt och november. Men ni vill inte höra om mina sömnorgier utan om annat, eller hur mina vänner och fiender?

Låt börja då. I lördags var jag på Ikea, inhandlade diverse saker jag inte behöver och en Billy bokhylla som dock inte var slöseri. Jag köpte glögg och pepparkakor och kände mig stolt över att jag kunde uttala möbelserienamnen på perfekt svenska. BESTÅ, GRÖNVIK, BJÖRNHOLMEN. Väldigt stolt. För stolt.
Jag nämnde för många veckor sedan om att vi skulle rusta upp lägenheten och det är nästan klart! I helgen lägger jag ut några före/efter-bilder.

Min vardag består av en eller två föreläsningstimmar på förmiddagen och matshopping och siesta när jag kommer hem. Jag lagar mat numera. Skratta inte! Det är på riktigt, alltså ugnsbakade blahablaha med nåntingsås och avancerad sallad. Och oftast franskt vin till, vilket är som juice när man bor med en fransman. Det är grymt roligt att laga mat måste jag säga, för att det blir oftast gott. Även om det börjar bli lite desperate housewife över det hela.

Under mina matshoppingturer (som har ersatt klädshoppingen) har jag upptäckt matvaror som jag inte vet hur jag kommer klara mig utan när jag kommer tillbaka till Stockholm. Som typ "Stolle", Müllers Froop-joghurt med jordgubbsmousse på toppen och det senaste, en sagolikt god choklad/hasselnötscreme. Alltså jag är på fullaste allvar beroende och om det är någonting som kommer att få mig att stanna här i all oändlighet så är det mina små matpärlor.

Jag lämnar er med en bild på fina ballonger. Den internationella kärnkraftsdagen firades på mitt campus, Area 51. Det serverades öl.


Inga kommentarer: