torsdag 10 januari 2008

Zadnji romantik na ovom svijetu sto se sporo krece i ceka raj

Jag tog ett koffeinpiller idag och jag har aldrig sovit bättre under en tupplur.
Det finns människor som aldrig är trötta och som kan sova i fem timmar och klara av dagen med bravur. Det finns människor som inte ser några gränser i sina möjligheter att lyckas med de mest omöjliga av utmaningar, eller så har man olika uppfattning om vad omöjligt eller svårt är. Det finns de som hinner och orkar med både suveräna resultat i skolan och jobb och ett rikt socialt liv.

Sen så finns jag. Jag är långsam i allt jag gör. Jag kan stirra på ett hörn i mitt tak i timmar och se det kartesiska koordinatsystemet. Jag kan hålla mig sysselsatt med dagdrömmar i veckor och jag kan tillbringa en livstid luktandes på blommor under en korkek.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sen finns det ju jag, slö som faen och orkar aldrig ta tag i någonting =P