torsdag 10 januari 2008

En början

Då var man "hemma" igen. Jag blir förvirrad av hur många hem jag har i världen. Hemma bra men hemma bäst.
Det är vår i staden, mina vänner. Solen strålar och det är rätt varmt för att vara januari. Det är tur att det inte är så mörkt i München som det är i Stockholm, jag kände mig halvdöd de två veckorna. I övrigt var det underbart att se alla igen, men jag förundras över hur stilla tiden verkar ha stått.
Vad väntar de kommande månaderna? Jo, plugg. Nu har det satt igång och jag måste byta till work mode. Det känns skrämmande att skriva tentorna som skiljer sig markant från KTHs och motivationen kommer från den känslan jag vet att jag kommer att ha när allt är över och man har skördat några poäng. Efteråt är det ingen skola fram till mitten av april. Semester i min semester. Freiheit.

Inga kommentarer: