söndag 23 december 2007

Ett slut

Jag sitter i Münchens underbara flygplats, omgiven av vit frost men ingen snö och skriver mitt sista inlägg för det här året. Det har gått tre månader och nu bär det av till Stockholm för en två veckor lång vistelse på Planet Earth och det innebär paus från min oändliga tristess.
Nyårsafton är för mig alltid aningen deprimerande. Året blev lite mindre än vad man hade väntat sig och man skålar in det nya i hopp om mer. Inte nödvändigtvis bättre, men bara annorlunda och liksom, mer. Att känna sig levande. Så varje nyårsafton längtar jag till det nya året. Men inte i år. Det har nog varit det bästa året i mitt liv. Inte bara München, men verkligen hela året. Jag ser fram emot 2008, det ser väldigt lovande ut, men det är med vemod som jag säger farväl till 2007.
Var levande, mina vänner. Brinn. Och vi ses snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Je suis bien d'accord avec ce que tu as dit !!!!!!!!! <3 / NRO