lördag 22 september 2007

Gemischt

Till alla mina mindre begåvade vänner som tycker att all text är skoltext kommer här ett antal bilder.







Min utsikt. Det är något speciellt med hustak.







Varför jag gillar det här landet #1: dessa tröjor finns på motsvarande ICA Maxi för nästan inga pengar alls.



Varför jag gillar det här landet #2: gatuskyltarna. Jag älskar typsnittet, färgen, ramen...



Varför jag gillar det här landet #3: de nya U-Banh tågen är fina. Ljussättningen är fantastisk, de har små spotlights. Echt romantisch. Och den varma men bestämda kvinnorösten som ropar ut stationerna låter som Gud.







Världen är bra liten.







Man hittar mycket intressant på leksaksavdelningen. T.ex. detta. För den som inte är så allmänbildad som jag (blev när jag googlade gubbens namn) skulle kanske tycka att det här var underligt.



Man ska lära sig tidigt.







Das Dirndl.



Dirndl-heaven.



Otroligt smickrande för figuren. Killarnas Lederhosen bärs med vit skjorta där ärmarna kavlas upp till armbågarna. Tjejer, ni skulle tycka om det mer än ni tror. Men hursomhelst, Dirndl. Det är lockande. Det är nästan lite... Verboten.







Englischer Garten. Das Essen.

Inga kommentarer: