onsdag 26 september 2007

noch was..

Jag hade fikadejt med en tysk tjejkompis idag och konversationen var uteslutande på tyska. En konversation är ju absolut nödvändig (inte fan kan man bara stirra på varandra). Om denna ska vara någorlunda givande måste den flyta på i hyfsat normal takt och det, om så krävs, på grammatikens bekostnad. I mitt fall är det en underdrift. Ojojoj, vad jag slaktade språket. Jag styckade det i bitar, det var ordblod överallt och Elke måste ha vridit sig i... sängen. Men icke desto mindre var kommunikationen lyckad. Och det känns fantastiskt, mina vänner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Jag skrattade högt åt ditt uttryck "ordblod". Jag läste inlägget igen, och skrattade högt åt ordblod ytterligare en gång. Du är rolig du! Nästa ännu roligare är det faktum att din tyska används och utvecklas iochmed att du är så modig. Ordblod is the shit!