söndag 14 oktober 2007

Det började bra

Sen blev det bättre.

Lördagskvällen inleddes lugnt med en gudomlig wasabi-tonfiskbugare (oväntat god kombination) och därefter besök på ett antal pubar/nattklubbar. Sist ut var Rote Sonne. Det var Lesbian Night och i vårt sällskap fanns ett antal roliga bögar. Jag säger då det, varje tjej behöver en gay killkompis. Man har alltid kul med dem, de ger grymma stylingtips och är egentligen som tjejkompisar minus avundsjukan och konkurrensen. De tyckte jag att jag var hübsch och tog kort på mig och vi dansade som om ingen såg på och jag var i sjunde himlen.

Sen stormades stället av beväpnade poliser. De kastade in rökbomber och sprutade oss med iskallt vatten och glas krossades och folk dog och det var lik överallt. Ungefär så är det i mitt huvud. Men det var faktiskt razzia och de förde iväg en av mina kompisar, den som ser mest oskyldig ut av alla, helt utan anledning. Jag och Edward bara skrattade och tog kort. Det var i sanning en mycket udda kväll, men det är alltid de som är bra.





Tjejpolisen klättrade upp på baren och filmade scenariot. Jag var med i tv!!





Polisens baksida





Jag gillar ställen med självdistans. "Eigentlich wollte ich fernsehen".





Först utomhus förstod vi hur stort det var.





Djävulen ledde oss vidare till McDonalds.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahaha oooo dina, dina there's always trouble where you are....