torsdag 11 oktober 2007

lite allt möjligt

Först och främst vill jag uttrycka min frustration. När man köper ett månadskort här gäller det i en månad. Från den 1:a till den 1:a! Köper man den 7:e, har man förlorat en vecka. Varför gör de så här, tyskarna? Varför tycker de att det är roligt ätt göra saker komplicerade? Varför är de martyrer? Jag ska inte överdriva, mycket är bra här. Men jag börjar förstå varför Sverige är en förebild för många länder. Vårt sätt att tänka och lösa problem är enkelt och logiskt, praktiskt och kostnadseffektivt. Ikea och H&M.

Så, nu ska jag sluta vara tråkig.



Finns de här i Sverige? Helt fantastiska praliner. Mörk, god choklad med fruktfyllning. Lite eldiga. Som jag. Någon gjorde misstaget att lämna de obevakade på bordet när jag var i lägenheten. Se bara hur det gick...





Ni förstår varför jag tycker att det här är roligt. "Knüller", ja. Haha. Men de som dessutom har läst tyska vet att unsere=vår och woche=vecka. Alltså "vår topknüller denna vecka". Det är hög nivå på min humor.

Inga kommentarer: