torsdag 4 oktober 2007

röda utropstecken

Har precis kommit hem efter en tur till MVV, motsvarande-SL centret, där jag skulle fixa studentrabatt på tunnelbanekortet. Det finns ett knep där man lurar systemet och får ännu billigare månadskort och kan dessutom resa så gott som överallt i München och omgivningen. Det är invecklat och det ska jag inte gå in på, men jag försökte med det i alla fall. Det gick bra, damen verkade köpa det jag sade. Men sedan klottrade hon dit nåt i mina papper. Nåt som följdes av många röda utropstecken. Damen som jobbar på en statlig institution gav mig röda utropstecken. Det är mina enda fobier, tyska staten och röda utropstecken. Så jag bangade, mina vänner. Jag sa att jag kan ha skrivit fel. Vad jag önskar att jag var en bättre brottsling...

Planer. På fredag är det Welcome Party #1. Jo, jag ska till Neuschwanstein på lördag. Ni vet, det där riktiga disneyslottet. Där ska vi också vandra som i Sound of Music. Alla erasmusbarn ska ha matchande gardinkläder och sen ska vi rymma från nazisterna. Nä, okej. Men nästan så.
På söndag ska vi göra nåt som jag har längtat efter. Vi ska storstäda lägenheten och ge den ett ansiktslyft med lite tyg, kuddar och tavlor (självklart från Ikea). Den här lägenheten är väldigt fin och har så mycket potential, men har blivit lite sliten under alla år som folk kommer och går. Jag ska ta några före/efter bilder så ska ni se.
Och fram till söndag då ska jag klämma in ett sista besök på Wiesn, hur nu det ska gå till. Och eurona bara försvinner. Ni vore fantastiska om ni kunde sätta in en slant på mitt konto. Alla bidrag är välkomna.




BG i Englischer Garten, underbart intill vattnet. På bilden är svenskarna.




Ulrika och jag




Plåtning. Fotograf: Tobbe. Modell: Georg.




Vi matade svanarna med öl




Det här är vitchokladtäckta jordgubbar. Det här är himmelriket. Det här, mina damer, är ersättningen för män.

Inga kommentarer: